אמר ר' יודן: "שוב אל ארץ אבותיך ולמולדתך" (בראשית לא ג), "ויירא יעקב מאד וייצר לו" (בראשית לב ח), מיכן שאין הבטחה לצדיק בעולם הזה. ר' הונא בשם ר' אחא: "הנה אנכי עמך" (בראשית כח כ), "אם יהיה אלהים עמדי" (בראשית כח כ) – מכאן שאין הבטחה לצדיק בעולם הזה.
ר' הונא בשם ר' אחא: "ויֹאמר כי אהיה עמך" (שמות ג יב) ואין דבר רע מזיקך, "ויהי בדרך במלון ויפגשהו ה' ויבקש המיתו" (שמות ד כד) – מכאן שאין הבטחה לצדיק בעולם הזה.
ר' פינחס בשם ר' חנן: "ויען בניהו בן יהוידע את המלך ויֹאמר אמן כן יאמר ה' אלהי אדני המלך" (מלכים א' א לו), לא כבר נאמר "הנה בן נולד לך והוא יהיה איש מנוחה" (דברי הימים א' כב ט), אלא אמר: הרבה קטיגורים יעמדו מכאן ועד גיחון.
(בראשית רבה פרשה עו פסקה ז)