אתרים נוספים

הדף שלפניכם מכיל הפניות למגוון אתרים וכלים מקוונים אשר מאפשרים להרחיב ולהעמיק את הלימוד בנושאי תרבות יהודית וחכמת ישראל: לימוד תנ"ך, פרשות שבוע, מועדי ישראל, מדרש, פיוט, מאגרי מידע ועוד.

אמר רבי: אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ, שנאמר: "כי אם בתורת ה' חפצו"….אמר לוי: רבי, נתת לנו רשות לעמוד.

"והיה כעץ שתול על פלגי מים" – אמרי דבי ר' ינאי: כעץ שתול ולא כעץ נטוע, כל הלומד תורה מרב אחד – אינו רואה סימן ברכה לעולם

(מסכת עבודה זרה דף יט עמוד א. להרחבה ראו דף מיוחד בנושא לימוד מרב אחד או מרבים)

זכה דורנו ל"יפוצו מעיינותיך חוצה", ללימוד ומחקר, הפצה ונגישות של תורה וחכמת ישראל כפי שלא זכו דורות רבים.

בדף שלפניכם תוכלו למצוא מעט מהאתרים והכלים המקוונים הרבים שמאפשרים להרחיב ולהעמיק את הלימוד בנושאי פרשת שבוע, מדרש, אגדה ובכלל.

רשימת הנושאים

עדכון אחרון בתאריך 31/12/2019 על ידי אלי אביישר

פיוטים

מאגרים וספרים מקוונים

לימוד תנ"ך

פרשת השבוע

מדרש ואגדה

תרבות יהודית ומעגל השנה

שיעורי תורה ולימוד תורה ברשת

לימוד יומי

כלי עזר ללימוד

מנועי חיפוש יהודיים ופורטלים ביהדות

פיוטים

הָיִינוּ כְּחוֹלְמִים

אשירה לה' כי גמל עלי

בן פטורא ועוד שניים – יעקב בו קטורה

מאגרים וספרים מקוונים

דעת

כלשון מייסדי האתר, אתר האינטרנט  "דעת" הוא האתר העברי הגדול ביותר בעולם בכמות הטקסטים עבריים בתחומי היהדות והרוח הנמצאים בו, ובמספר המשתמשים בו. אתר שמסייע מאד למצוא תכנים השייכים למגוון תחומים במדעי היהדות, מועיל מאד למורים המחפשים תכנים וטקסטים לקראת שיעורים וסדנאות.

מאגר ספרות הקודש

באתר מבית סנונית ישנו מאגר של ספרות הקודש היסודית (תנ"ך עם פרשנים, תלמוד בבלי וירושלמי, משנה ותוספתא, מדרש תנחומא ומשנה תורה לרמב"ם), עם אופציות חיפוש מוגבלות. בתנ"ך יש אפשרות להקראה של הפרק. המאגר הינו חלק מאתר "מקרא-נט"

ספריא

מאגר ספרי קודש דיגיטליים, שנועד להנגיש את ארון הספרים היהודי לכל אחד. מאפשר עיון וחיפוש בטקסטים, עיון במפרשים בצמוד לטקסט, הוספת הערות ועריכת דפי מקורות, צפייה בגרסאות נוספות של הטקסט וכלים רבים אחרים שמשתמשים במדיה הדיגיטלית על-מנת להעשיר את הלימוד. האתר נבנה בתפיסה של שיתופיות ומאפשר הורדה של מסד הנתונים של האתר או הטמעה של קטעים ממנו באתרים אחרים. כמו כן ניתן לצפות בדפי מקורות שנערכו על ידי משתמשים אחרים.

תורת אמת און-ליין

מהדורה מקוונת של תוכנת "תורת אמת" – מאגר מידע חינמי המקבץ עשרות ספרי קודש מכל התקופות. האתר מביא ספרי קודש המותרים בהעתקה (מבחינת זכויות יוצרים) ומאפשר עיון והעתקה שלהם. ניתן למצוא קישור להורדת התוכנה באתר.

מכון ממרא

באתר זה תמצאו נוסח מדויק לתנ"ך, משנה, תוספתא, תלמוד בבלי וירושלמי ומשנה תורה לרמב"ם. האתר בעברית ובאנגלית. ניתן לעשות חיפוש, לעיין לפי פרקים או להוריד את המקורות לקובץ.

HebrewBooks

אתר הכולל עשרות אלפי ספרי קודש סרוקים לעיון והורדה חינם. כולל אפשרות חיפוש פשוט ומתקדם. מאגר HebrewBooks כולל גם מאגר כתבי יד של ספרי קודש סרוקים לגישה מקוונת בחינם.

מאגרים – מפעל המילון ההיסטורי

פרויקט של האקדמיה ללשון העברית – מפעל המילון ההיסטורי ללשון העברית. מאגר הכולל מהדורות מדעיות של ספרים עבריים רבים, ספרות קודש וספרות חול. מאפשר חיפוש של מילים ושורשים לפי תקופות, או לפי סוגה (ז'אנר), מחבר ועוד. מאפשר איתור של מופעים לשוניים בטקסטים, ספירת כמות הפעמים שהמילה או הצירוף מופיע ועוד.

ארון הספרים היהודי בויקיטקסט

בויקיטקסט – מאגר של טקסטים חופשיים מבית ויקיפדיה, ניתן למצוא גם טקסטים יהודיים רבים, בטקסט פתוח וחופשי. "ארון הספרים היהודי בויקיטקסט" מרכז את מאות ספרי היהדות שבמאגר ומסדר אותם לפי א-ב ולפי נושאי משנה.

אוצר כתבי יד תלמודיים

האתר הזה, שהוא פרי מפעלם המשותף של החוג לתלמוד באוניברסיטה העברית בירושלים ושל הספרייה הלאומית, מאפשר, לראשונה ברשת, לראות צילומים של מבחר כתבי היד המשמעותיים של המשנה והתלמוד. כתבי יד, כגון כ"י קויפמאן על המשנה, משמשים את חוקרי התלמוד באוניברסיטאות ולעתים גם רבנים ותלמידים בישיבות, ועל כן חשיבותו של המפעל המבורך הזה רבה מאד.

כתבי יד עבריים נוספים ניתן למצוא באוסף כתבי היד העבריים של הספרייה הלאומית

נתיבות הש"ס

אינדקס נושאים בתלמוד בבלי. כ-15,000 נושאים עם מקורותיהם בש"ס והפניות לדפי אינטרנט העוסקים בנושא. ניתן לאתר נושאים לפי עץ היררכי, חיפוש מילולי, או לפי מסכת ופרק או דפי גמרא ספציפיים.

פניני הלכה

מהדורה מקוונת של סדרת ספריו של הרב אליעזר מלמד, המקיפה את כל ההלכות היומיומיות, ומתוכננת להכיל את כל ההלכות המעשיות בימינו. עם כל הלכה מובא גם הרקע הרוחני שלה. הספרים מביאים את מסורות הפסיקה והמנהגים של כלל עדות ישראל בלשון בהירה וקולחת ומתייחס לשאלות המעשיות הנוגעות לאדם הדתי בחברה המודרנית.

ספריית אסיף

ספריית אסיף של איגוד ישיבות ההסדר מאגדת מאמרים מכתבי עת של ישיבות הסדר ובתי מדרש דתיים-לאומיים אחרים. המאמרים מקוטלגים לפי נושאים. כמו כן ניתן לבצע חיפוש בספריית המאמרים.

רמבי"ש – רשימת מאמרים של בני הישיבות

מאגר נוסף של מאמרים, משמעותי לא פחות, הוא רמבי"ש, על משקל רמב"י – קטלוג הספרייה הלאומית למאמרים במדעי היהדות. רמבי"ש – רשימת מאמרים של בני הישיבות, הוא אינדקס שהוקם ע"י יעקב נוימן, איש מחשבים מרמת-גן, המקטלג ומפנה לאלפי מאמרים תורניים מישיבות ובתי מדרש רבים.

רשימת מאגרי מידע נוספים ביהדות ניתן למצוא באתר הספרייה הלאומית

 

לימוד תנ"ך

מקרא-נט

אתר הכולל כלים רבים ללימוד והוראת תנ"ך – מאגרי מידע, מאמרים, שיעורי טקסט ווידאו, מבחנים, חידות ועוד. כולל אנציקלופדיה אינטרנטית למקרא, מיסודו של "בית גשר", מוסד העוסק בקירוב היהדות ותכניה לרבדיה השונים של החברה הישראלית. זוהי אנציקלופדיה אינטראקטיבית, בעלת קישורים נרחבים לכל מושג יסוד ביהדות. נעים לעין וקל מאוד לשימוש. האתר הפסיק להעלות עדכונים חדשים אך יש בו חומר רב ומועיל.

מקראות גדולות הכתר

מהדורה מקוונת של מקראות גדולות הכתר. תנ"ך עם מפרשים מסורתיים ותיקון קוראים. כולל אפשרויות חיפוש.

על התורה

ספרייה תורנית וכלים מקוונים ללימוד תורה בעברית ובאנגלית – חיפוש, ספירה וצביעת מילים בטקסט, "מעבדת תנ"ך", מפה וציר זמן של פרשנים וחכמי הדורות.

תנ"ך יומי

אתר המוקדש לפרויקט התנ"ך היומי, ביוזמתו של אבישי אילת ממושב שדה-יעקב. המטרה היא להגיע למצב של תנ"ך יומי (בדומה לדף היומי בתלמוד) ולהגיע לסיום התנ"ך כולו בשנה אחת. השיטה מבוססת על החלוקה לסדרים (ולא לפרקים). מכיוון שבמהלך השנה (משבת בראשית עד שמחת-תורה) אנו מסיימים את קריאת החומש בבית הכנסת, אם נקרא את באופן תדיר בשאר ימות השבוע אך הנ"ך (נביאים וכתובים) לפי החלוקה לסדרים נסיים את התנ"ך כולו כל שנה. האתר מאפשר לימוד של הסדר היומי או כל חלק אחר בתנ"ך, עם פירוש בסיסי המקל על ההבנה. אופן החלוקה מופיע בצורה מסודרת באתר.

פרויקט 929

מיזם קריאת התנ"ך הציבורי שהחל בשלהי שנת 2014, ע"י מספר הוגים, אנשי רוח ואנשי ציבור, דתיים ושאינם דתיים, במטרה להגיע למצב שכולם קוראים את התנ"ך כולו יחד, ובכל יום נכתב מאמר כלשהו על הפרק היומי (מעין תנ"ך יומי). האתר בנוי כציר זמן ושמו ניתן לו בשל מספר הפרקים הכולל בתנ"ך.

תנ"ך – מכללת הרצוג

אתר התנ"ך של מכללת הרצוג שבאלון-שבות כולל כלים לקריאה ועיון בתנ"ך, שיעורים, מאמרים, כלים פדגוגיים ועוד. גם באתר זה יש מדור לפרויקט קריאת התנ"ך 929, הכולל תכנים המכוונים יותר לציבור דתי-לאומי. חשוב לציין שהאתרים עובדים במקביל ומצויים באותו פרק יומי.

בני ציון – בונים קומה בתנ"ך

תכנית 'בני ציון' היא במה משותפת של לימוד התנ"ך, בדרך הממשיכה את מסורת ישראל לדורותיה. דרך זו מאגדת עשרות רבנים המתמחים בתנ"ך ומלמדים אותו במשך שנים רבות. 'בני ציון' הוקמה להנצחת זכרו של בן ציון חיים הנמן הי"ד, אשר מסר נפשו בקרב עם מחבלים בשכם. בראש התכנית עומד הרב יואב אוריאל.

פרשת השבוע

נחמה ליבוביץ' – גיליונות פרשת-השבוע

אתר שייסד יוחאי עופרן, נכדו של ישעיהו ליבוביץ' (אחיה של נחמה), ובסיוע אתר סנונית וקרן קשת. באתר מרוכזים את כל גיליונות פרשת השבוע של נחמה ליבוביץ', מתוך רצון להנגיש את שיטת הלימוד הייחודית שלה על פרשות השבוע, ולשמר אותה.

מאמרים – בית מורשה

באתר של בית מורשה, המרכז למנהיגות וללימודי יהדות, נמצאים מאמרים רבים. רובם מאמרים של הרב ד"ר יהודה ברנדס והרבנית ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי על פרשות השבוע.

פרשת השבוע – מדרשת אורנים

כולל דפים לפרשת השבוע שנכתבו ברובם על-ידי מנחי ומנחות מדרשת אורנים וכן דפי לימוד של מדרשי חז"ל על הפרשה, עם שאלות למחשבה (נערכו על-ידי רונן אחיטוב).

הדף השבועי- אוניברסיטת בר-אילן

ארכיון "הדף השבועי" שיוצא לאור בידי הפקולטה למדעי היהדות ולשכת רב הקמפוס של אוניברסיטת בר-אילן.

גיליונות פרשת השבוע – מכון המשפט העברי

מכון המשפט העברי, השייך למשרד המשפטים מוציא מדי שבוע דף פרשת שבוע העוסק בפרשת השבוע מנקודת מבט משפטית ועוסק לעתים קרובות בסוגיות מוסריות וערכיות הנמצאות על סדר היום. באתר נמצאים כל הדפים שיצאו לאור משנת 2001, בפורמט של קובץ Word.

סדר הקריאות בבתי הכנסת

רשימת הקריאות לפי השיטה המקובלת שגומרים את כל התורה במחזור של שנה אחת.  (ההפטרות בסוגריים לפי הספרדים).  למקצת הקהילות יש מנהגים שונים מאלו.

יש קריאות אחרות במועדים ובשבתות מיוחדות; במועדות, בדרך כלל קורא המפטיר מספר תורה שני.  (ההפטרות בסוגריים לפי הספרדים)

ההפטרות עלפי המנהג התלת שנתי

מאמר המציג את טבלת ההפטרות על-פי המנהג התלת שנתי כפי שנהגו לקרוא בתורה בארץ ישראל.

 

אתרים נוספים בנושא פרשת שבוע ניתן למצוא בדף פרשת שבוע באתר דעת

מדרש ואגדה

אתר ספר האגדה

מיזם משותף לקרן אבי חי ולעמותת סנונית. האתר מלווה את ההוצאה המחודשת של ספר האגדה, ומנגיש את אגדות חז"ל לפי נושאים. מאפשר חיפוש לפי נושא, פרשת שבוע, דמות, מקור המדרש ועוד. רבות מהאגדות מלוות במאמר המנתח את האגדה, והפניות וקישורים לקריאה נוספת. האתר כולל מדור לילדים המעבד את האגדות והתכנים האחרים לשפה מותאמת לילדים.

מדור אגדות חז"ל באתר דעת

האתר מכיל את אגדות חז"ל, מן התלמוד הבבלי ומהתלמוד הירושלמי, כפי שהן מופיעות בספר 'עין יעקב'. לכל קטע מוצמד פירוש תמציתי, וכן לקט נבחר של הפניות לספרי המפרשים הקלאסיים. כמו כן מלוקטים בו מאמרים רבים ומובאות על האגדה ולימודה, ועל אגדות שונות בתלמוד.

שיעורים מיום העיון 'בעמק המדרש ומעיין האגדה'

באתר ישיבת מעלה גלבוע מרוכזים שיעורים מצולמים ומאמרים מבית המדרש. בין השאר נמצאים באתר שיעורים מיום העיון 'בעמק המדרש ומעיין האגדה' שהתקיים בישיבה בשנת תשע"ח. למידע נוסף על ימי העיון היכנסו לדף 'בעמק המדרש'.

תרבות יהודית ומעגל השנה

פיוט

אתר גדול ומרהיב העוסק בפיוטים. מכנס בתוכו מבחר מרשים של פיוטים מעדות שונות, כולל קטעי שמע של פיוטים מולחנים בביצועים שונים. ניתן לחפש פיוט לפי נושאים, ארץ מוצא ועוד.

אתר החגים של בית השיטה

האתר הישראלי של בית השיטה הוא האתר המוביל בתחום החגים והמועדים. באתר ישנם תכנים מעניינים הקשורים לכל חג וכן פעילויות חינוכיות.

ישנו גם מאמר נפלא באתר ויקיפדיה המסביר בצורה רחבה ומרתקת את כל סוגיית לוח השנה העברי.

זושא- מגלים את הסיפור החסידי

אתר המקבץ סיפורי חסידים, עשרות אלפי סיפורים ואגדות חסידיים, ונועד לאפשר לקהל לגשת אליהם בנוחות ובקלות. הסיפורים מסודרים לפי נושאים ועניינים וניתן לחפש בהם לפי מילות מפתח שונות. הסיפורים מוצגים באתר הן בגרסתם המקורית, הן בגרסה קלה ומודרנית המתאימה לקוראים בני ימינו. לצדו של כל סיפור מופיע ביאור קצר שמרכז את הנקודות העיקריות שעולות מהסיפור. האתר כולל גם מאמרים של אנשי ציבור ורוח ישראלים בעקבות סיפורים חסידיים.

שיעורי תורה ולימוד תורה ברשת

ערוץ מאיר – מכון מאיר

אתר הכולל שיעורים רבים לצפייה, האזנה וקריאה מבית מכון מאיר. מאפשר צפייה בשידורים חיים והצטרפות וירטואלית לשיעורים בבית המדרש. האתר מכיל תכנים בשפות רבות ובנושאים מגוונים, כולל ערוצים ייחודיים לנשים, נוער וילדים. ניתן לצפות בתכנים גם בערוץ מאיר ביוטיוב

ישיבה

אתר ישיבת בית אל. כולל  שיעורים אקטואליים לצפייה, האזנה וקריאה; זמני היום ולוח שנה; מדור 'שאל את הרב'; הפניות ללימודים יומיים שונים ועוד. באתר ניתן למצוא גם את "ויקישיבה" אנציקלופדיה למושגי תורה ויהדות.

בית המדרש הוירטואלי של ישיבת הר עציון

מאגר שיעורים בעברית ובאנגלית מבית ישיבת הר-עציון שבאלון שבות. כולל שיעורים בנושאים: תנ"ך, גמרא, הלכה, מחשבה, חגים ועוד. באתר ניתן למצוא את קש"ת – "קול שיעורי תורה" – שיעורי אודיו ווידאו יומיים, ניתן לצפות  באתר או להירשם לקבלה בדוא"ל.

ישיבת עתניאל – בית ועד הר חברון

באתר שיעורים ודפים ללימוד עצמי במגוון נושאים, שאלות ותשובות וכן ניגונים ותכנים נוספים מבית ישיבת עתניאל בהר חברון

עולמות – תוכנית לימוד בעיון

האתר של תוכנית עולמות ליצירת קבוצות ללימוד סוגיות הלכתיות בעיון. מכיל דפי מקורות ולימוד, שיעורים וכלים אחרים ללימוד סוגיות בעיון.

מִדרשת – דפי לימוד ברשת

מאגר דפי לימוד לקבוצות מבית רשת בתי מדרש בישראל. דפי לימוד במגוון נושאים ומקורות מספרות הקודש והתרבות היהודית המודרנית.

מכון הלכה ברורה ובירור הלכה

האתר של המכון "הלכה ברורה ובירור הלכה" שהוציא מהדורות של ש"ס וילנא בתוספת הערות בעלות הקשרים הלכתיים. האתר מביא פירות מעבודת המכון בתחומים רבים – דפים לפרשת שבוע, מערכי שיעור לסוגיות בגמרא, מפתחות לביאורים על אגדות הש"ס, לפרשנים על משנה תורה, ועוד. באתר יש ספריה וירטואלית המכילה קישורים לטקסטים יהודיים רבים.

לימוד יומי

קול הלשון

שיעורים יומיים ואחרים במגוון ספרים ונושאים

משנה – פרק יומי

פורטל הדף היומי

הרמב"ם היומי

"שתי הלכות ביום"

מסלולי לימוד הלכה יומי במגוון ספרים ונושאים, לקבלה בדוא"ל או לעיון באתר (כולל ארכיון)

חב"ד – לימוד יומי

לימוד יומי

אתר ללימוד יומי בהלכה. כולל "ספריה" עם קישורים לספרי יהדות רבים וזמני היום.

כלי עזר ללימוד

דף כלי עזר ללומד של פורטל הדף היומי

הדף מרכז כלי עזר שונים לטובת לומדי הדף היומי, ומועיל לכלל לומדי תלמוד בבלי ולומדי תורה בכלל. בדף קישורים לתולדות חכמי המשנה, התלמוד והגאונים, מפות, מילונים, מידות ושיעורים, כללים ומונחים תלמודיים, נוסחאות וגירסאות ועוד.

טבלת מידות ושיעורים

טבלת מידות ושיעורים פשוטה ובהירה המביאה את השיעור של מידות אורך, נפח, משקל ועוד לפי המידות בהן נעשה שימוש בימינו ישראל ובארצות הברית, לפי שיטת החזון אי"ש ושיטת הגרא"ח נאה.

רשימת מידות, שיעורים ומשקלות בהלכה בויקיפדיה

ערך בויקיפדיה המביא טבלאות של מידות אורך, נפח, משקל, זמן ושטח בהלכה. בכל טבלה יש פירוט של השיעורים במידות של ימינו, לפי השיטות המרכזיות בהלכה (בעיקר החזון איש והגרא"ח נאה), לאחר כל טבלה מובא פירוט על כל מידה, עם ההגדרה ההלכתית ושימושים מרכזיים של מידה זו בהלכה. בסוף העמוד ניתן למצוא קישורים למאמרים שונים בנושא.

ציר זמן יהודי אינטראקטיבי

ציר זמן גרפי לתולדות היהדות מבריאת העולם ועד ימינו, מפרט אירועים מרכזיים בתולדות ישראל ובקורות העמים, גודל האוכלוסייה היהודית בחלוקה לאזורים בעולם, אישים וספרים מרכזיים, על פני ציר שנים עבריות ולועזיות. לחיצה על הערכים השונים בציר מקשרת לערך של אותו נושא בויקיפדיה. בנוסף לציר הגרפי מובא פירוט כתוב בתמצית ובבהירות של הנושאים בציר (אירועים, אישים, דמוגרפיה וכ') להשלמת התמונה. ניתן להוריד גם אפליקציה לנייד.

ציר זמן ומפה של פרשני המקרא ותורה שבעל-פה ניתן למצוא באתר על התורה

סדר הדורות המקוצר

רשימת אירועים מרכזיים בתנ"ך ובהיסטוריה היהודית עם תאריכים עבריים, לפי המסורת המקובלת. הדף הינו חלק מאתר "תורת אמת"

סדרי זמנים בתולדות ישראל לפי מסורת חז"ל

לוחות זמנים ומאורעות מבריאת והעולם ועד סוף תקופת המלוכה לפי מסורת חז"ל. הלוחות מעובדים על פי הספר "סדרי זמנים בדברי ימי ישראל", מאת א.א. עקביהו. כולל טבלת מלכי ישראל ויהודה אלו לצד אלו.

טבלת מלכי ישראל ויהודה לפי המסורת

הטבלה כוללת ציון שנות מלכותו של כל מלך והפניה לפסוקים בספר מלכים בהם נכתבו שנות מלכותו

ערך הכרונולוגיה המקראית והמסורתית בויקיפדיה

ערך זה עוסק בכרונולוגיה המקראית ושל חז"ל, מביא טבלאות תיארוך לאירועים מרכזיים לפי תאריך עברי ולועזי, ומציג השוואה בין הכרונולוגיה המסורתית לזו המקובלת במחקר. בתחתית הדף ניתן למצוא סרגל זמנים מקוצר של ההיסטוריה היהודית. לחיצה על תקופות שונות מקשרת לערך העוסק באותה תקופה בויקיפדיה.

 

לוח כרונולוגי של מלכי ישראל לפי שיטתו של ד"ר גרשון גליל ניתן למצוא בספריה הוירטואלית של מט"ח

ויקישיבה

אנציקלפודיה למושגי יהדות, בסגנון "ויקיפדיה". באתר ניתן למצוא עשרות אלפי ערכים בתחומי הלכה ואמונה, מילון מושגים ע"פ חז"ל ופרשנים, ערכים מקוצרים וערכים מלאים מתוך אנציקלופדיה תלמודית ועוד. מוזמנים להינות מהאתר וגם לתרום משלכם.

תנאים ואמוראים – סידור אלפבתי

דף ב"ויקישיבה" המסדר תנאים ואמוראים לפי א-ב, מפרט לגבי כל אחד את הדור בו חי ואת הארץ בה פעל (ישראל או בבל). לרבים מהתנאים והאמוראים המופיעים ברשימה יש ערך מפורט ב"ויקישיבה" וניתן ללחוץ על שמם על-מנת להגיע לערך המלא.

טבלת עזר לתולדות תנאים ואמוראים

טבלה כרונולוגית לתולדות התנאים והאמוראים. פירוט החכמים והאירועים המרכזיים בכל תקופה, לפי מקום פעילותם. בעריכת אליחי גלידאי מישיבת מעלות. מפירות ספריית "אסיף"

מילון ארמי-עברי מקוון

מילון ארמי-עברי מקוון מבית פורטל הדף היומי. המילון מבוסס על מילונו המפורסם של הרב פרופ' עזרא ציון מלמד, ונועד ללוות את לומדי הדף היומי ולומדי גמרא בכלל. ניתן להקליד מילה או קטע ולקבל את התרגום שלהם. או לעיין בערכים בארמית או בעברית לפי א'-ב'.

מילון ארמי-עברי מבית פרויקט השו"ת

מילון ארמי-עברי מקוון נוסף מבית פרויקט השו"ת, מאפשר להקליד מילה ולקבל את הפירוש שלה או פירושים של מונחים המכילים את המילה.

מילון "יאסטרוב" ארמי- אנגלי

Dictionary of Targumim, Talmud and Midrashic Literature

by Marcus Jastrow (1926) – מילון ספרות התרגום, המדרש והתלמוד, נערך ע"י  מרקוס יאסטרוב וכולל תרגום לאנגלית למילים הארמיות (והעבריות) מתרגומי התנ"ך, מהמדרשים ומהתלמוד. במילון שבאתר ניתן לדפדף באמצעות לחיצה על האותיות ועל הערכים שבראש כל עמוד (מסודר לפי א-ב עברי). במילון יש גם מפתח ראשי תיבות.

מפתח קיצורים וראשי תיבות ביהדות

מפתח הכולל קרוב לשלושת אלפים ראשי תיבות וקיצורים. יש אפשרות לחיפוש מהיר או למעבר על העמודים לפי א-ב. המפתח הוא חלק מאתר 'קיצורים וראשי תיבות בעברית' בו ניתן למצוא מפתחות דומים במגוון תחומים.

מנועי חיפוש יהודיים ופורטלים ביהדות

אתר הספרייה הלאומית

האתר כולל מאגרים וכלים רבים המועילים ללימוד, ניתן לחפש ספרים ומאמרים מקטלוג הספרייה, חלקם ניתן לגישה מקוונת מכל מקום. כמו כן ניתן למצוא כתבות ופריטים ארכיונים בנושאי חגים ונושאים רבים אחרים

פורטל היהדות של אתר ויקיפדיה

לאתר ויקיפדיה, האתר האנציקלופדי המוביל בעולם, יש אתר ישראלי ובו ישנו פורטל גדול העוסק ביהדות, לפי תחומים. חובה להציץ

כיפה

פורטל דתי-לאומי גדול העוסק במגוון תחומים מעניינו של הציבור הדתי-לאומי (שאלות ותשובות, תרבות, אקטואליה, וכו') וכן נותן במה לכותבים דתיים צעירים.

 

האתר פתוח לגלישה חופשית ואינו דורש רישום. נשמח לשמוע לקבל הערות והארות מכל המבקרים באתר.

בנוסף, דפי פרשת השבוע והמועדים המתחדשים נשלחים במייל לכל המעוניין ומועלים במקביל לאתר.

להצטרפות לרשימת התפוצה