מורשה היא לכל ישראל מששת ימי בראשית (סנהדרין צא ע"ב)
שמא תאמר: יישנו בני הזקנים, יישנו בני הגדולים, יישנו בני הנביאים? תלמוד לומר: "כי אם שמור תשמרון" – מגיד שהכל שווים בתורה. וכן הוא אומר: "תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב" – קהל כוהנים ולווים וישראל אין כתיב כאן, אלא קהילת יעקב. וכן הוא אומר: "אתם נצבים היום כולכם". (ספרי דברים פיסקא מח פרשת עקב)
וכי ממשה רבנו אנו אוחזים את התורה? והלא אבותינו זכו בה, שנאמר: "מורשה קהילת יעקב" – שומע אני ירושה לבני מלכים, ירושה לבני קטנים מנין? תלמוד לומר: "אתם נצבים היום כולכם". (ספרי דברים פיסקא שמה פרשת וזאת הברכה)
מותר להשתמש בכל מידע שבאתר זה ללא שום הגבלה